Tools for Interaction with the Creative Process of Composition
Abstract
This paper explores the nature of creative composition particularly as it applies to dance, and describes the development of interactive computer based tools to assist the composer. The hierarchical nature of the composition process calls for an interface which allows the composer the flexibility to move back and forth between alternate views and conceptual levels of abstraction. COMPOSE, an interactive system for the composition of dance has been implemented on Silicon Graphics and Apple workstations. The user visually composes in space and in time using menus of postures and sequences. Paths can be edited and an animation of the dance composition allows the final result to be evaluated.
本稿では特にダンスに適用されるように創造的な構成の性質を探求し、作曲家を支援するためのインタラクティブなコンピュータベースのツールの開発について説明します。 構成プロセスの階層的な性質は、作曲家が代替ビューと概念的な抽象化レベルの間を行き来する柔軟性を可能にするインターフェースを必要とします。 コンポジション、ダンスの構成のための対話型システムは、シリコングラフィックスとアップルワークステーションで実行されました。 ユーザは姿勢およびシーケンスのメニューを使用して空間的および時間的に視覚的に構成する。 パスは編集することができ、ダンスコンポジションのアニメーションは最終結果を評価することを可能にします。
Comments
パス編集
can composes in Space and Time
T. Schiphorst, T. Calvert, C. Lee, C. Welman, and S. Gaudet. 1990. Tools for interaction with the creative process of composition. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '90), Jane Carrasco Chew and John Whiteside (Eds.). ACM, New York, NY, USA, 167-174. DOI=http://dx.doi.org/10.1145/97243.97270